2016. április 28., csütörtök

Baghrir - LVK! 5. forduló

A "Láss világot a konyhában!" játék most az arab konyha világában kalandozik, ebből az alkalomból egy különleges palacsintát készítettem. Többféle receptet is találtam, sőt számomra még az sem világos, hogy algír vagy marokkói ételről van szó... Van aki szódabikarbónával készíti, más semolina lisztet használ hozzá, gondolom az igazi az érdekes, lyukas felületű palacsinta lenne, bár sajnos még nem volt szerencsém baghrirt fogyasztani. Most a nosalty-n talált verziót sütöttem meg, de előbb-utóbb szerintem másik receptet is kipróbálok. 


Hozzávalók:
30 dkg búzadara
12 dkg finomliszt
1 csomag vaníliás cukor
1/2 csomag sütőpor (eredetileg 1 csomag kellett volna bele, de én nem tettem annyit)
2 dkg élesztő
9 dl langyos víz

A hozzávalókat jól összekeverjük. Palacsintatészta sűrűségre törekedjünk. Letakarva pihentetjük kb. fél órán át. Ezután lazán megkeverjük, egy serpenyőt felforrósítunk, vajjal kenjük, és kisütjük a palacsintákat. Mindegyik előtt vajazzuk a serpenyőt. Jó vastagok lesznek, a tészta sűrűbb is lesz, mint a palacsintatészta, hiszen a gríz dagad benne.
Eredetileg úgy fogyasztják, hogy olívaolajjal meglocsolják, és kristálycukorral megszórják. Ha ez az íz idegen tőlünk, tetszés és ízlés szerint tölthetjük (pl. túróval, lekvárral, dióval, pudinggal, bármivel). 
 
 

1 megjegyzés: