2016. március 8., kedd

Doris Grant cipó - Szakácsmustra, 16. forduló

A Szakácsmustra játék házigazdája ezúttal én volnék, az általam kiválasztott szakács Lorraine Pascal. Jó pár receptje vár elkészítésre, de csak szép sorjában.:) Most egy félbarna kenyeret sütöttem, amelyet az egyik tévéműsorában láttam. Ő fokhagymás sült camemberttel kínálta, én viszont padlizsánkrémet készítettem hozzá. Az angol nyelvű recept itt olvasható.
Hogy ki is a kenyér névadója? Nos, Doris Grant egy angol táplálkozáskutató volt, aki a háborús időkben kísérletezte ki ezt a tápláló kenyeret. 

Hozzávalók:
225 g teljes kiőrlésű liszt
225 g finomliszt
7 g szárított élesztő
1 tk. só
300 ml víz
1 tk. méz

A teljes kiőrlésű lisztet átszitáljuk és a fennmaradó korpával majd megszórjuk a kenyeret. (Nekem sajnos a szitálás nem sikerült, ugyanis vagy túl nagy szitát használtam, ami nem fogta fel a korpát a kenyérből, vagy a lisztben volt meglehetősen apró a korpa.:) Ez azonban nem szegte kedvemet, a kenyér elkészült korpás szórás nélkül is.) A hozzávalókat fakanállal összekeverjük, majd lisztes kézzel kivesszük a tálból, áthajtogatjuk, körbeforgatjuk hogy szép gömbölyű legyen. Egy konyharuhával vagy fóliával letakarjuk és fél óráig kelni hagyjuk. A tetejét éles késsel bevágjuk, és tejjel lekenjük. Rászórjuk a szitáláskor fennmaradó korpát. 200 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük, úgy hogy a sütőbe 10 db jégkockát dobunk. A sütőből kivéve rácsra tesszük és hagyjuk kihűlni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése