2015. december 7., hétfő

Mézeskalács sütemény

Rupáner Margó oldalán láttam ezt a mézes süteményt, és egyből el is készítettem. Abban a formában sütöttem, amit régebben nyertem egy blogjáték során. Én ezzel vártam a Mikulást. :)



Hozzávalók a tésztához:
1 bögre méz (25 dkg)
1 bögre liszt (25 dkg)
1 tk. vaníliakivonat
1/2 csomag sütőpor
2 ek. kakaópor
3 tk. mézeskalács fűszerkeverék (nekem nem volt itthon, ezért fahéjból, szegfűszegből, szerecsendióból és gyömbérből tettem bele kb. ugyenennyit)
2 tojás
1/2 bögre tej (1 dl)
A kenéshez:
2-3 evőkanál lekvár

A mézet langyosra melegítjük (tűzhelyen vagy mikróban), és hozzáadjuk a többi alapanyagot, legutoljára tojásokat. Simára keverjük, majd egy kivajazott formába öntjük és 170 fokra előmelegített sütőben kb. 50 perc alatt megsütjük, végezzünk tűpróbát, hogy átsült-e. Hagyjuk kihűlni, majd félbevágjuk és megkenjük a lekvárral.
Csokoládémázat is tehetünk a tetejére, de én egyszerűen porcukrot szitáltam rá.


sütőforma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése