2015. december 3., csütörtök

Kossuth kifli - VKF! 75. forduló

Timi nagyon érdekes témát talált ki a Vigyázz, kész, főzz! játékra, ezúttal hírességek asztalánál vendégeskedünk. Olyan ételeket kell készíteni, amik egy-egy híres személyhez kötődnek, vagy mert névadója az ételnek, vagy mert a tiszteletére alkották a finomságot. Rögtön tudtam, hogy erre a fordulóra a "60 híres magyar, 60 híres étel" című könyvemből fogok valamit választani, amit egy barátnőmtől kaptam ajándékba. 
Ez a Kossuth kifli nem a piskótaszerű, félhold formákra szaggatott verzió, hanem omlós tésztából készül, amit diós tojáshabbal töltünk meg. 

Sajnos nem tudtam hű maradni a recepthez, mert már elkezdtem a tésztát gyúrni, amikor szembesültem vele, hogy mindössze egy maréknyi dióm van itthon. Tudom, fura hogy se dió, se mogyoró, se mandula, viszont mit találtam? Mandulalisztet! Reméltem hogy nem lesz rossz azzal sem. Amint hozzáadtam a tojáshabhoz, egyből magába szívta a nedvességet, és egy sűrű, de kenhető krémet kaptam. Ezért nem lett olyan habkönnyű mint amilyennek eredetileg kellett volna lennie, ám nekem így is ízlett. Azért kipróbálom majd a darált diós verziót, elvégre az eredeti receptben így szerepel. 



A tészta hozzávalói:
35 dkg liszt
20 dkg vaj
6 dkg porcukor
3 tojás sárgája
1 citrom leve 
1 kk. sütőpor
1 csipet só
A töltelék hozzávalói:
3 tojásfehérje 
15 dkg porcukor (kevesebbet tettem bele, mint amennyit a recept ír, nekem úgy túl édes lett volna)
20 dkg darált dió
A tetejére:
1 tojás


A lisztet a porcukorral és a sütőporral összekeverjük, hozzáadjuk a vajat, a citrom levét és a három tojás sárgáját. Jól eldolgozzuk és rövid ideig pihentetjük. A tésztát kör alakúra, félujjnyi vastagra nyújtjuk. 
A töltelékhez a tojásfehérjéket a porcukorral habosra keverjük, majd hozzáadjuk az őrölt diót. A tésztára kenjük a krémet, pizzavágóval cikkekre osztjuk és feltekerjük. A kifliket sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk, felvert tojással lekenjük és megszórjuk apróra vágott dióval. 180 fokon kb. 30 percig sütjük. 


sütés előtt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése