2014. január 25., szombat

Fasírttorta - Blogkóstoló, 14. forduló

A Blogkóstoló aktuális fordulójában Konyhalál Dina világát sorsolta nekem, így tőle kellett egy receptet elkészítenem. Dina blogját pár hónappal ezelőtt ezen játék kapcsán már végigböngésztem, akkor egy süteményt választottam. Most viszont egy születésnapra szerettem volna tortát sütni, és nem is lett volna nehéz választani, hisz rengeteg gyönyörű tortát készített már Dina... csakhogy az ünnepelt nem édesszájú. Még szerencse, hogy találtam egy nagyon ötletes sós tortát, így a születésnapos örömére erre esett a választás.


Hozzávalók a fasírozott "tésztalapokhoz":
1 kg darált sertéscomb
1 vöröshagyma
3 gerezd zúzott fokhagyma
két marék zsemlemorzsa
2 tojás
3 teáskanál ételízesítő
só, bors
pirospaprika
A hagymát apróra vágjuk, összegyúrjuk a hozzávalókat. Egy tortaformába sütőpapírt teszünk, erre rálapogatjuk az egyik húscipót, lehetőleg mindenütt egyforma vastagságú legyen. (Dina reszelt sajttal is megszórta a lapokat, nálam ez elmaradt.) 180°C-on kb.20-25 perc alatt sült meg egy lap.

Hozzávalók a "krémhez":
1 kg burgonya
vaj
tej
só,bors
A burgonyát meghámozzuk, kockákra vágva megfőzzük, majd vaj és tej hozzáadásával lágy pürét készítünk belőle.

A kihűlt lapokat a pürével tortaként betöltjük, és pirosarannyal díszítjük. (Ha marad a püréből, akkor habzsákba tesszük és azzal díszítjük, de nekem sajnos nem maradt, ezért került rá pirosarany.)

4 megjegyzés:

  1. De szép lett! :)) Boldogat az ünnepeltnek! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szép ! Első látásra nem mondtam volna hogy ez milyen torta? Minden jót és szépet az ünnepeltnek!

    VálaszTörlés