2013. október 26., szombat

Szőlős-diós pitetorta

Tündér oldalán találtam ezt a tortát, de nekem kevesebb szőlőm volt, ezért a töltelék mennyiségét csökkentettem. Nem teljesen úgy készült ahogy nála, a cukrot a tésztából kihagytam, a töltelékben pedig mézet használtam helyette. A tojásokat szét kellett volna választani, sajnos figyelmetlen voltam és ezt csak utólag vettem észre, de azért így is finom lett!


Hozzávalók:
A tésztához:
24 dkg liszt (20 dkg  finomliszt, 4 dkg rozsliszt)
12 dkg vaj
2-3 evőkanál hideg víz

A töltelékhez:
4 tojás
10 dkg darált dió
7 evőkanál méz
3 dkg liszt
1 kávéskanál fahéj
kevés citromlé
25 dkg szőlő


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, és fél órát hűtőben pihentetjük. A tojásokat a mézzel robotgép segítségével nagyon habosra keverjük, óvatosan hozzáadagoljuk a lisztet és a diót. Fahéjjal és citromlével ízesítjük, végül beleforgatjuk a szőlőszemeket is.A tésztát egy vajjal kikent piteformába igazítjuk, ráöntjük a tölteléket, és 180 fokos sütőben kb. 40 percig sütjük.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése