2013. október 24., csütörtök

Svéd almás csiga (äppelbullar)

Gasztromanó születésnapi játékot hirdetett, a feladat bármely finomság elkészítése, amely a blogján szerepel. Nem először jártam nála, egy korábbi blogkóstoló alkalmával már volt szerencsém körülnézni. Mivel nemrég kaptunk egy nagy vödör almát, most a svéd almás csigát választottam.

Hozzávalók:
A tésztához:
5 dkg élesztő
8,5 dkg vaj
4 dl tej
8 dkg cukor
1 kávéskanál gyömbér (eredetileg kardamom, de sajnos nekem nem volt)
60 dkg liszt

A töltelékhez:
6 alma
1 evőkanál fahéj
2-3 evőkanál cukor

Tetejére:
1 db tojás
jégcukor, vagy szeletelt mandula

A tészta hozzávalóiból kenyérsütő gépbe tesszük, és megvárjuk, amíg szépen megdagasztja. (Az eredeti receptben kissé más arányok vannak, de én így készítettem.) Hagyjuk duplájára kelni, majd ujjnyi vastagra nyújtjuk. Az almákat meghámozzuk és lereszeljük. (Itt elkövettem egy hibát, ugyanis nem kevertem össze az almát a fahéjjal és a cukorral, hanem a kinyújtott tésztát megkentem egy kevés olvasztott vajjal, majd rászórtam a fahéjat, a cukrot, és az almát. Na, ezt nem kellett volna, most már tudom, hogy sokkal finomabb úgy, ha az almát átjárja a fahéjas cukor... legközelebb úgy készítem.) Összekeverjük a fahéjjal és a cukorral, a levét kinyomkodjuk, és a tésztára kenjük. Feltekerjük (én a tészta hosszabbik oldalától kezdtem el tekerni, és mégis ilyen nagy csigáim lettek), majd tojással lekenjük, megszórjuk szálasra vágott mandulával és jégcukorral. Előmelegített sütőben kb. 200 fokon aranybarnára sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése